Frequently Asked Questions


oftewel...veelgestelde vragen...

- Wat moet ik doen om mijn kind aan te melden?

Het handigst is als je me even belt. Dan kun je vertellen waar je zorgen om hebt. Dan kan ik gelijk wat vragen stellen, om een duidelijk beeld te krijgen. En dan kun je eventuele vragen stellen en vervolgens kun je het even laten bezinken. Of meteen een eerste afspraak maken voor een kennismaking/ intake. Tijdens de sessies heb ik mijn telefoon op stilstand. Het kan dus zijn dat ik later terugbel.

 

- Hoe vaak komt een kind gemiddeld bij jou?

Dat is echt afhankelijk van de hulpvraag. Het ene kind komt bij mij omdat er 1 ding is gebeurd waar hij/zij last van heeft. Een ander kind heeft al jaren moeite met iets. Het andere kind komt bij mij omdat hij graag tafeltjes wil onthouden. Weer een ander kind heeft dyslexie en heeft na het reguliere traject nog behoefte aan oefening, begeleiding en ondersteuning. En weer een ander kind komt omdat het op school en thuis, met leren en met gedrag allemaal moeilijk verloopt. We kijken altijd samen of een vervolgafspraak wenselijk is.

 

- Waarom is de begeleiding onder schooltijd?

De meeste kinderen die bij mij komen moeten op school ontzettend hun best doen. Na schooltijd willen ze graag lekker spelen. En terecht. De sessies bij mij zijn intensief. Onder schooltijd is er een betere concentratie en motivatie. Soms lukt het om een afspraak te plannen op een studiedag of vakantiedag, zodat jouw kind niet veel hoeft te missen op school. Sowieso maken we de afspraak in overleg met school, we bekijken welk tijdstip in de week het fijnst is.

 

-Waarom is er vaak een ouder aanwezig bij de sessies?

Als een kind bij mij komt met leermoeilijkheden, gaan we tijdens de sessies kijken welke leerstijl het kind heeft. We gaan terug naar de basis. Werken de hiaten weg en leren op een manier die past bij het kind. In de meeste gevallen is het oefenen bij mij niet voldoende en zullen er dus ook thuis dingen ingeoefend moeten worden. Ik overleg altijd hoe vaak haalbaar is en ik probeer het te verpakken in leuke, speelse oefeningen. Waardoor er geen strijd ontstaat, maar plezier. Als een kind bij mij komt met sociaal-emotionele moeilijkheden, dan overleg ik altijd met ouders of ze erbij willen zijn of niet. Soms spreken we bijvoorbeeld af, dat ze alleen het laatste kwartier erbij zijn of de ene keer wel en de andere keer niet.

 

OFTEWEL: IEDER KIND IS UNIEK EN IEDER TRAJECT IS ANDERS!

IK PROBEER ZOVEEL MOGELIJK AAN TE SLUITEN BIJ JULLIE,

ZODAT HET VOOR JULLIE FIJNER WORDT!!!

 

Staat jouw vraag er niet bij? Bel, mail of app me en ik beantwoord al jouw vragen ;)

 

ANDERS LEREN, DENKEN EN DOEN